Pengenalan



Assalamu'alaikum dan salam sejahtera.

Untuk makluman pembaca, blog ini dibangunkan dengan tujuan untuk meuar-uarkan kepada masyarakat sejagat khususnya generasi muda, di samping merupakan projek semester kami.  Selain itu, dapat juga memberi pemahaman lebih jelas tentang rupa bentuk dan fungsi serta bunyi alat muzik itu. 

Kami akan membawa maklumat berdasarkan dua kategori alat muzik, iaitu alat muzik tradisional dan alat muzik moden. Jika dilihat dari sejarah yang seperti kita semua ketahui, sebenarnya alat muzik moden juga ada yang telah wujud sejak dari dahulu lagi tetapi mengalami revolusi sehingga rupanya kini, seperti gitar. Sementara, alat muzik tradisional yang telah wujud sekian lama, tidak pula mengalami revolusi yang ketara seperti alat muzik moden.

Di sini, kami akan memperlihatkan beberapa contoh alat muzik bagi setiap kategori. Kami berharap, segala maklumat mampu memberi pengisian pembaca semua.

Sekian.  


0 comments:

Post a Comment

Santapan Rohani

"Hadis riwayat Anas bin Malik R.A., ia berkata :
Rasulullah S.A.W. bersabda : Di antara tanda-tanda hari kiamat ialah diangkatnya ilmu, munculnya kebodohan, banyak yang meminum arak, dan timbulnya perzinaan yang dilakukan secara terang-terangan. "

...Di MaNa KaMi, di SiTu D I A... © 2008. Blog design by Randomness